Som General Manager är du restaurangens högsta ansvarstagare. Detta innebär kvalitetssäkring och vidareutveckling av företaget och Egons starka varumärke. Du ansvarar för daglig verksamhet, marknadsföring, ekonomisk förvaltning, kostnadskontroll, konceptdiciplin och viktigast av allt - personalhantering.
Som General Manager får du bra utbildning och introduktion till konceptet under upplärningen. Anställningen innebär mycket närvaro i restaurangen för att säkerställa en god drift.
Som General Manager har du en Assistant General Manager, en kökschef och ett flertal i ditt team med ledarposition. Detta utgör företagets ledningsgrupp.
Vidareutveckling av den enskilda ledaren sker till viss del genom erfarenheter men huvudsakligen vid Egons ledarskapsträffar samt flera årliga möten. Dessa möten hålls i syfte för utbyte av erfarenheter och gemensam vidareutveckling av konceptet. Stor vikt läggs även på sociala aktiviteter för att styrka en positiv företagskultur, goda värderingar och laganda.
En Egonrestaurang har allt mellan 20 och 80 anställda och omsätter mellan 20- 110 miljoner kronor varje år. Det är till stor fördel om du har haft personalansvar tidigare.
Vem är du?