Beställning
Du väljer produkter på Egons webbplats, som skickar beställningen till angiven restaurang efter att du har valt önskad betalningsmetod. Beställningar tas emot fram till 30 minuter före stängningstid.
Alkohol
Det är inte tillåtet att beställa alkohol om du är under 18/20 år.
Om du har beställt alkohol och är under laglig ålder, återbetalas inte pengarna.
Betalning
Betalning kan ske på följande sätt:
Kredit-/betalkort
Med kredit-/betalkort som stöds av betalsystemet Netaxept från Nets Danmark A/S.
Nets bekräftar att Netaxept uppfyller de säkerhetskrav som gäller för betalsystem, för närvarande PCI DSS (Payment Card Industry - Data Security Standard).
Direktbeställningar (beställningar i restaurangen) betalas vid beställning. Vid framtida beställningar (när gästen har valt tidpunkt/datum) reserveras beloppet på kortet tills köket börjar tillaga maten.
Inga kortuppgifter lagras på webbplatsen.
Om du önskar mer information hänvisar vi till Allmänna villkor för användning av Netaxept.
Faktura
Användare som har ingått ett specialavtal med Egon kan betala med faktura.
Pris och moms
Alla priser anges i lokal valuta och inkluderar moms. Momsen specificeras på kvittot.
Transaktionsavgifter
Egon förbehåller sig rätten att ta ut en transaktionsavgift på kortbetalningar i enlighet med lokala lagar och föreskrifter.
Beställningsbekräftelse
När Egon har mottagit betalningsbekräftelse från Nets Danmark A/S på uppdrag av Egon, skickas ett kvitto till gästens registrerade e-postadress.
Hämtning av beställning vid TakeHome
Giltigt kvitto ska uppvisas vid hämtning av beställningen. Egon håller beställningen i 60 minuter efter den valda hämtningstidpunkten eller tills restaurangen stänger. Därefter kasseras beställningen utan möjlighet till återbetalning.
Avbeställning
Det är möjligt att avbeställa fram till 120 minuter före vald leveranstidpunkt eller 90 minuter före vald hämtningstidpunkt. Avbeställning kan göras genom att ringa den aktuella restaurangen.
Om den avbeställda beställningen betalades med kredit-/betalkort, kommer beloppet som reserverats på kredit-/betalkortet att frigöras nästa arbetsdag.
Reklamation
Egon har förbundit sig att tillaga och leverera beställningar som görs på Egons beställningssida i enlighet med dessa användarvillkor.
Om det är något fel med beställningen, ska du kontakta den Egon du beställde från. Ha kvittot och en bild av problemet redo.
Egon är inte ansvarig för utebliven eller försenad uppfyllelse av några av skyldigheterna enligt detta avtal om uteblivandet eller förseningen beror på orsaker som ligger utanför Egons rimliga kontroll. Force Majeure omfattar varje handling, händelse, utebliven händelse, försummelse eller olycka som ligger utanför Egons kontroll.
Om en beställning återbetalas, återförs beloppet till ditt kredit-/betalkort enligt avtalet mellan din bank och kortutgivaren.
Uppsägning
Egon förbehåller sig rätten att när som helst säga upp användarkonton eller avbryta beställningar som bryter mot dessa villkor eller som på andra sätt görs i strid med god tro. Avstängning från att använda webbplatsen kan genomföras med eller utan förvarning till användaren.
Marknadsföring
Egon förbehåller sig rätten att lagra kontaktuppgifter i samband med tävlingar och att kontakta eventuella vinnare.
Ändringar i användarvillkoren
Användarvillkoren kan när som helst ändras. Kontrollera alltid den senaste uppdateringen av användarvillkoren innan du gör en ny beställning. Om du inte godkänner eventuella ändringar, ska du inte använda beställningssidan.